Małgorzata Musierowicz "Ida Sierpniowa"

 Kliknij, aby przeczytać również opinię na temat wcześniejszych tomów "Jeżycjady":



Powieść o brzydkiej, chudej, rudej i nieszczęśliwie zakochanej dziewczynie.
Idusia Borejko ucieka z rodzinnych wakacji nad jeziorem i, by nie umrzeć z głodu, zatrudnia się jako dama do towarzystwa u starszego pana, który ma wnuka przecudnej urody. Ida ratuje życie nie tylko wnukowi, ale i małym złośliwcom Lisieckim, którzy wyzywali ją od rudych kościotrupów, zostaje także bohaterką tragiczną: na drodze do jej szczęścia staje piękna blondynka...
"Ida sierpniowa" otrzymała Harcerską Nagrodę Literacką w konkursie młodych czytelników w 1982 roku.

źródło opisu: Wydawnictwo Akapit Press
źródło okładki: www.lubimyczytac.pl

Moja opinia:
 
Kolejny tom mojej ulubionej młodzieżowej serii przeczytałam z dużą przyjemnością, ale i niemałymi trudnościami.
Od kilkunastu dni jestem chora, a niestety, należę do osób, które w trakcie infekcji czytać nie lubią. Zwyczajnie nie potrafię się skupić.
 
Wróćmy jednak do przygód rodziny Borejków.
W dzieciństwie bardzo zazdrościłam, głównej bohaterce dwóch rzeczy…
Jeśli jesteście ciekawi jakich, zapraszam do zapoznania się z moją opinią…
 
Główną bohaterką czwartego tomu „Jeżycjady” jest Ida Borejko.
Druga w kolejności córka Państwa Borejków jest chuda i posiada burzę rudych loków.
Uważa się, jak większość nastolatek, za osobę nieatrakcyjną.
Bliżej poznajemy jej postać, gdy dziewczyna spędza nudne wakacje z rodziną.
Niestety, jest traktowana trochę niczym rodzinny kopciuszek.
Po pewnym czasie, ma już dość takiej sytuacji i postanawia wrócić do Poznania.
Na miejscu pojawia się jednak kolejny problem-dziewczyna musi się jakoś utrzymać.
Znajduje zatem dwa źródła zarobkowania:
Po pierwsze, sprzedaje gipsowe serduszka na poznańskim rynku, „kalając” troszeczkę rodowe nazwisko…
Po drugie, zaczyna dotrzymywać towarzystwa starszemu panu. Jakkolwiek dwuznacznie to brzmi-Ida nie robi nic zdrożnego.
Wręcz przeciwnie, pomaga Panu Karolowi rozwiązać problemy z wnukiem.
Jakie kłopoty, miał starszy Pan?
Wpływa na postawę okolicznych dzieci…
Co takiego uczyniła?
Ida bardzo chętnie gości w domu nowego pracodawcy, szczególnie ceniąc sobie potrawy serwowane przez jego gosposię.
Dodatkowo dziewczyna postanawia nieco zreformować grupę ESD…
Jakie zmiany proponuje znajomym?
W wyglądzie i życiu uczuciowym nastolatki również następują znaczące zmiany.
Ida staje się piękną młodą kobietą.
Kto zdobędzie jej serce?
Tego dowiecie się, czytając książkę o jej przygodach…
 
Młoda dziewczyna okazuje się dziewczęciem charakternym i przedsiębiorczym. Mogłaby zaimponować wielu swoim rówieśnikom.
Ida to zdecydowanie postać wyrazista i nietuzinkowa.
Serdecznie polecam część „Jeżycjady”, w której to ona jest główną bohaterką.
 
W dzieciństwie zazdrościłam jej imienia i rudych włosów….
Do dziś próbuję namówić moją fryzjerkę na taką dosyć radykalną zmianę. Ta jednak konsekwentnie mi odmawia…
 
 


Komentarze